úterý 12. července 2011

Teďka je osm? Jo. A co je v devět? Devět je teď a stojíš tu.

Festivalyyyy. Jedna osoba (zdravím!) mi včera připomněla, že jsem tohle už dlouho nedělala (nepsala o muzikantech), takže to napravím aspoň takhle. Původně jsem chtěla psát o každém, koho jsem viděla, ale nakonec imaginární čtenáře seznámím jen s těmi, co mě nejvíce zaujali a ještě jsem je neviděla. (Tím pádem padají naše místní Holčovice, ale co už.)



KATE NASH @ ROCK FOR PEOPLE
No jó, ječela i tam kde neměla, ale byla krásná, energická a já byla celkově šťastná, že ji doopravdy vidím, tu, která mi v nejhorších časech stejně nejvíc rozumí. I kamarádce bych to odpustila, odpustím to i jí a děkuji Rock for People, že ji sem dokopali!





WHITE LIES @ ROCK FOR PEOPLE
Nejlepší ze všech!!! Nevěděla jsem, jestli se dřív rozplývat z dokonalého souladu hudby, zpěváka s rozjařeným úsměvem nebo z úžasného nazvučení, na které se mi už dlouho nepoštěstilo na nějakém koncertě narazit. Takovou baladu pro uši i oči jsem si už dlouho neužila. Možná taky nikdy.



KELE @ ROCK FOR PEOPLE
Na Keleho jsem doběhla roztančená z Wombats (které tu neuvádím, i přestože se mi taky docela líbili, ale už je tak moc neposlouchám a tak vůbec, ale na skákačku to bylo výborné) a i přestože jsem pochybovala o existenci nohou v mých květinkovaných gumákách, nemohla jsem se zastavit. Musím přiznat, že mě hodně překvapil, video, které den před mým odjezdem hodili na facebook Rockáče, mě trochu odradilo, ale koncert byl nad moje očekávání - perfektní!



JENNY AND JOHNNY @ ROCK FOR PEOPLE
Hned po příchodu mi bylo jasné, že mám čest s jedněmi z miliardy amerických indie hipsterů. Ale proč ne? Nějaká pohodová kytarovka mi na festivalu chyběla, navíc v té zimě (třikrát větší, než jste ji pociťovali vy, díky mé zimomřivosti<3) ta trocha kalifornského sluníčka bodla. Rázem jsem si připadala jako na mé vysněné Coachelle. Už poslouchám na iTunes!

TOKYO SKA PARADISE ORCHESTRA @ POHODA
Co dodat, já prostě dechové nástroje žeru. Líbila se mi jejich sladěnost a celková energie. Asi bych nikdy neřekla (nevím proč), že by Japonci mohli tvořit dobré ska, ale no, tak jsem se zase jednou zmýlila. Kromě tohohle vzdávám holt i Janáčkově filharmonii, protože chci šetřit místem, ale uznání si zaslouží, hráli nádherně!



SANTIGOLD @ POHODA, COLOURS OF OSTRAVA
Další velmi příjemné překvapení, které ihned letí do iTunes. Ona byla dokonalá, stejně jako její show. Ta byla promyšlená a mírně teatrální, ale stále to Santigold nepřeháněla a věděla, kde jsou hranice vkusu. Hodně povedený koncert i pro neznalé (tzn. já), který si na Colours s radostí zopakuju.



IMOGEN HEAP @ POHODA
Musím se přiznat, že po čase jsem si její album z iPodu vymazala, protože mě nebavilo, ale nemůžu jinak, než jí dát druhou šanci. Na mně nepříliš sympatickém Runway Stagei vytvořila překrásnou atmosféru (podobně jako před rokem múm), že ji všichni padali k nohám. Bavilo mě, jak před každou písničkou neustále něco vesele brebentila a jednoduše s diváky jednala jako se starými známými. A k tomu ten perfektní hlas. Kdo by si ji nezamiloval??



BLOODGROUP @ POHODA
Myslím, že jsem byla jediná, co nevěděla, kdo jsou zač, takže jsem ráda, že mě na ně dotáhli. Spolu s WWW nejlepší koncert toho dne! Nemám co víc dodat. :D



REPUBLIC OF TWO @ COLOURS OF OSTRAVA
Opravdu kouzelná hudba, navíc s mým oblíbeným zpěvákem, skladatelem atd. Jiřím Burianem. Bohužel, studiové verze se mi moc nelíbí, takže každému doporučuji jít radši na jejich koncert, než hledat jejich tvorbu na netu. Určitě nebudete litovat!



LUNO @ COLOURS OF OSTRAVA
V podstatě bych mohla napsat, to samé co u Republic of Two, jen kromě Jiřího Buriana bych použila jméno Ema Brabcová :) Miluju její hlas!



PUDING PANI ELVISOVEJ @ COLOURS OF OSTRAVA
Konečně jsem měla šanci tuto kapelu vidět jindy, než ve tři ráno v usínajícím stádiu nebo v pravé poledne v největších vedrech, tudíž si ji konečně taky užít. A ne, nezklamali mě!



THE HORRORS @ COLOURS OF OSTRAVA
Má cenu tohle vůbec nějak komentovat?



YANN TIERSEN @ COLOURS OF OSTRAVA
Juu... já si vždycky říkala, že je to už hrozně trapné, jak ho všichni milují a že ho stejně všichni "milují" jen kvůli Amélii z Montmartru, ale mýlila jsem se, moc jsem se mýlila. On a jeho kapela hráli vskutku překrásně.



SATO-SAN TO @ COLOURS OF OSTRAVA
Byli dost dobří, a to i přestože to byla hodně taneční hudba a mně se už tančit nechtělo, navíc mě bolel zadek, měla jsem štípanec o velikosti Jupitera a nějaký kokot mě při svém dojemném tanci kopl do zad. I tak se mi to hodně líbilo.

Palec dolů:
MICACHU AND THE SHAPES @ POHODA - Zaprvé nezahráli Just In Case, zadruhé naživo připomínali obyčejnou tuctovou rockovou kapelu, což nemá nic společného s jejich nahrávkami. I kdyby to mělo znít šíleně, neharmonicky a prostě katastrofálně, že by každý odcházel, všechno bych brala radši než tohle, protože to k nim vůbec nesedí!
M.I.A. @ POHODA - Zeptejte se kohokoliv, kdo tam byl.
THE TEENAGERS @ POHODA - Posunutí koncertu na dobu nevhodnou pro největšího spáče na Pohodě.

Celková TOP 3:
White Lies, Tata Bojs, Santigold

Žádné komentáře:

Okomentovat